donderdag 14 juni 2012

Bellen rond een klacht (3)

Als je wilt bellen met een klacht, zet je telefoon dan op luidsprekerstand en ga rustig in de buurt wat anders doen .. het duurt heeeeel lang voordat je iemand aan de lijn krijgt (รก 10 eurocent/min).
Als je al iemand al de lijn krijgt dan loop je redelijke kans dat je er uitgegooid wordt - de lijn wordt dan plotseling verbroken. Dit is ons meerdere keren overkomen en ondanks nummerweergave wordt je niet teruggebeld door de klantenservice.
Ook zie je de kosten van dit soort "gesprekken" gewoon terug op je rekening.
Als ze er niet uitkomen in een gesprek dan wordt er doodleuk vertelt dat zij er niets aan kunnen doen en je wordt doorverwezen naar een volgende afdeling. Het kan zijn dat je daar weer in de wacht gezet wordt, er uit gegooid wordt of dat je echt weer iemand aan de lijn krijgt. Komen ze er daar ook niet uit dan kunnen zij die doorspelen naar back-office, "De mensen van de backoffice zijn namelijk beter opgeleidt en kunnen en mogen meer"
Je kunt soms dagen wachten tot er gebeld wordt en soms wordt er niet gebeld.
Je krijgt dan eventueel en (standaard) brief waarin staat dat je niet bereikbaar was.
Ook hier sta je met de rug tegen de muur.....